Det sier at alt du trenger for å lykkes på Sosiale Media er 100 blodfans. Jeg vet ikke om antallet stemmer, men tenk deg at du har en gjeng som deler alt du legger ut på Facebook og Instagram. Og om ikke alt, men i hvert fall blogginnleggene dine, cover reveal, intervjuer du gjør og ikke minst nyheten om at boka di er lansert.
Hadde ikke det vært flott?
Vel, da må du begynne i motsatt ende. Ved å være blodfan sjøl.
Begynn å ’like’ venners innlegg, del blogginnleggene deres og best av alt – skaff deg powerfriends hvor dere avtaler å dele hverandres innlegg. Det kan være andre forfattere, men vel så bra er det å ha powerfriends i andre bransjer.
Jeg har en kusine som er eiendomsmegler i Frankrike. Jeg deler nesten alt hun legger ut, og da føles det ganske greit å av og til sende en melding og si: ’Hei Wenche, kan du dele den saken jeg akkurat la ut?’
Kan du spørre folk om å dele for deg da? Selvfølgelig kan du det. Pass bare på at du er minst like raus mot den du spør, gjerne i lang tid i forveien. Husk 90% Verdi – 10% salg.
Men Facebook blodfans er bare en type Powerfriends du kan ha. Betalesere er jo en slags type Powerfriends også. Jeg har en venninne som har bygget med web-site mot at jeg hjelper henne med markedsstrategi, en annen som har tatt bilder av meg. Jeg har til om med Powerfriends jeg spør om regnskaps problemer jeg måtte ha.
Hva er dine styrker? På hvilke områder kan DU være en powerfriend?
Ønsker du deg flere kunder? Klikk her

Ønsker du deg flere kunder? Klikk her

