Det er to ting jeg får mye spørsmål om. Det ene er hvordan får jeg masse følgere, det andre er hvilke hashtags skal jeg bruke.
Få kunder med instagram – Øk omsetningen med Instagram.
Ønsker du deg flere kunder? Klikk her
Så la oss ta det siste. Hashtagg er en fantastisk måte å få nye personer interessert i det du poster, og det er en super måte å organisere innhold.
- Bruk tid på å finne de taggene som passer i din nisje. Har du en skobutikk bruker du selvfølgelig andre tagger enn om du er frisør. Dette vet du best selv, men prøv å tenke litt utenfor det mest intuitive. Som lokal bedrift kan du også bruke tagger fra nærmiljøet selv om de ikke beskriver din bransje. Gjør research!
- Lag deg så grupper med hashtags. Ha 5-6 grupper med ca 12-18 hashtags i hver. (Du har lov til å bruke 30 pr post så gjør gjerne det av og til, men det kan fort bli mye jobb å ha 6 grupper med 30 hashtags.)
Hver gruppe skal inneholde en mix av hashtags med mange følgere ( 1-2 millioner), medium (200 – 600k) og liten (15- 80k) Det viktige er at hashtaggene er innenfor din nisje, og aktive. Små hashtagger (15k og oppover) som er aktive (dvs. mange har nettopp begynt å bruke taggene) er gull verdt.
Bruk tid på å prøve å finne de som passer nettopp ditt marked. - Planlegg innleggene dine i verktøy som Planoly eller Preview og legg inn tekst og hashtagg slik at du sprer taggene utover i uka. Da unngår du å spamme en tagg (slik du gjør om du bare kopierer det du posta dagen før,) og prøver deg frem med hvilke som fungerer.
- Bruk innsikt for å se hvilke poster som er favoritter. Det gir ikke noe fasitsvar på hvilken hashtagg som gjør det best, men det kan gi en indikasjon på hva som peker seg ut.Etter 3-4 måneder gjør du den samme operasjonen en gang til. Du finner nye hashtags, organiserer de i grupper og sprer dem utover i uka.

Ønsker du deg flere kunder? Klikk her

