Hvorfor weird er bra.

Føler du deg noen ganger som en enhjørning blant en flokk villhester? Du ligner til forveksling de andre, men noe er likevel helt annerledes.
Kanskje måten du uttrykker deg på er annerledes, bildene dine på Sosiale Media litt crazy eller kanskje er du bare den odd-one-out, som vennene dine ikke helt forstår.

Bra!

Ei det!

Jo mer du ligner på alle andre, jo vanskeligere er det å skille seg fra mengden. Og det er det bokmarkedsføring handler om. Hvorfor folk skal gidde å høre på deg (og lese deg.)

Og det deilige med å være forfattere er at vi har lov! Det er nesten påkrevd at vi skal være litt weirdo. Så bruk det for alt det er verdt og tenk:

Hva er det jeg gjør som er annerledes?
Hva er jeg liker som andre synes er merkelig?
Hva er jeg redd for som er litt rart? (Jeg er f.eks livredd for nattdykk og legger ikke skjul på det, tvert i mot.)
Hva er jeg brennende opptatt av (som ikke har med boka mi å gjøre.)

Gå tilbake til din kjerneleser (om du ikke vet hva kjerneleser les denne) og spør:
Hva gjør jeg som ville fått henne til å få latterkule?
Hva ville fått ham til å gråte?
Hva vet jeg som ville fått han eller henne til å tenke?
Hva gjør jeg som underholder kjerneleser?
Hva kan jeg gjøre som vil inspirere kjerneleser?

Det handler nemlig ikke om å skrive enda flere bloggposter, poste enda flere bilder, rope enda en gang ’kjøp boka mi.’

Det handler om hvorfor skal folk bry seg så mye om nettopp deg at de går til bokhandelen og spør etter boka di.

Summary
Hvorfor weird er bra.
Article Name
Hvorfor weird er bra.
Description
Føler du deg noen ganger som en enhjørning blant en flokk villhester? Du ligner til forveksling de andre, men noe er likevel helt annerledes.
Author
Publisher Name
Hilde Palladino
Publisher Logo