Hva skal jeg poste på Instagram?

by

Skal du som bedrift få flere følgere via instagram, følgere som kan bli til kunder slik at du tjener penger, så må du ha godt innhold. Bilder er en ting, men ofte lurer bedrifter på: Hva skriver jeg egentlig?

Her er en oppskrift å hvordan du lager en hel måned med innhold på veldig kort tid.
Innlegget finnes også som Youtube video
https://youtu.be/vQAqW5xsRic

Tenkt deg 7 bokser. Så skal vi fylle hver boks med 4-5 idéer.

Boks nr 1. Din historie. historier, historiefortelling osv. Det trenger ikke være din dype personlige eller business historie, ditt stor WHY, slik startet businessen, osv (men del det også om du ikke har gjort det.) Finn også små dagligdagse historier, det du og en venninne har snakket om, noe som skjedde på bussen. osv. Det er ikke uten grunn av noen av de mest sette filmene for tiden er filmer med menneskelige historier vi kan relatere oss til.

Boks nr 2. Dine personlige meninger og noe du er veldig opptatt av. Det kan være noe i ditt marked som du liker veldig godt, en passion du har eller noe du sliter med. Noe du står for. Husk å få med læring, vi vil at kjernekunde skal lære noe. For meg kunne det være at firmaer må lære seg hvordan de skal være autentiske på instagram.

Boks nr 3. Kunde utfordringer. Hva sliter kjernekunden din med? Hvilke problemer har hun eller han? Hva lurer de på? Finn deres ’smertepunkter’, det de sliter med og lag løsninger på problemene, eller læring de kan få ved å jobbe med disse problemene. Det er masse læring i problemer og mange av dem kan bli en instagram post. Og, når folk ser at du kan løse deres problemer så er det lettere å konvertere dem til kunder.

Boks nr 4. Lær bort din ekspertise. Det kan være oppskrifter, trening, tips/triks og alt du kan og har peiling på. Ikke vær redd for å gi masse verdi gratis. Det er slik du posisjonerer deg i markedet, etablerer deg som ekspert og får folk til å stole på deg.

Boks nr 5. Invitasjoner. Ha spesielle poster hvor du inviterer folk til din freebie,til butikken din, til en event du har, til en facebook gruppe osv. Alt for få gjør dette så dette er din sjanse til å være litt smart.

Boks nr 6. Kundehistorier og tilbakemeldinger. Word of mouth er den beste reklamen du kan få og ved å vise hva andre sier om deg på en måte hvor du er takknemlig og ydmyk forteller du samtidig hva andre kan forvente seg når de kjøper av deg.

Boks nr 7. Produkt. Her skal du endelig få lov til å snakke om produktet ditt 😄Snakk om fordeler, snakk om hvor bra de er fortell oss alle de juicy tinga vi lurer på.

Lag deg så 4-5 poster i hver av disse kategoriene og du har innlegg for en måned. Tar du i tillegg en braindump og slenger alt du har av idéer på bordet så skal du ikke se bort i fra at du har et par måneder med innhold.

Les mer om å skrive gode tekster her: 5 Steg til gode tekster på instagram

Kanske du også liker