Hvorfor være på Instagram?

Hvorfor skal din bedrift være på instagram?

Du har sikkert lurt på nettopp det. Du hører alt snakket rundt Instagram, men skjønner ikke helt hva det har å si for deg og ditt firma. Du er kanskje på Facebook og tenker at det får være nok. Samtidig sliter du med å få kundene til å komme til deg og det føles som et evig jag etter salg.

Beklager å si det, men har du en bedrift er det galskap å ikke bruke Instagram til å få kunder!

Hvorfor? Først av alt fordi Instagram er en enkel plattform hvor DU har kontroll.

Kontroll over markedsføringen, hvordan du fremstår og hvem du ønsker å samhandle med. Du kan selv gå rett ut og starte samtaler med de du harlyst ånå. Du slipper å vente på at magasiner og aviser skal skrive om deg eller at tilfeldige mennesker skal oppdage deg.

Du driver oppmerksomheten.

Sjekk ut min side med kurs og coaching tjenester.
https://palladinomedia.mykajabi.com/

Men la oss snakke litt om magasiner. Og la meg gi deg et lite regnestykke. De aller fleste bedrifter har nemlig lyst at et magasin skal skrive om dem. Det skjønner de verdien av. La oss se bruke ett av dem som eksempel, Kamille. Jeg har jobbet frilans for Kamille og vet at veldig mange bedrifter som retter seg mot segmentet Kamille dekker ønsker å bli nevnt der.

De har et opplag på 36 075, og lesertall på 162 000 hver 14. dag.

La oss si at du er så heldig at du blir skrevet om i Kamille. Da kan potensielt 162 000 se deg. Akkurat som på Instagram blar brorparten av leserne raskt forbi, men du kan bli lagt merke til og noen kan ta kontakt med bedriften din. Så snart de legger bladet fra seg derimot er du glemt, med mindre du har gjort et sterkere inntrykk enn de andre i magasinet.

Det varer i 14 dager, så er det et nytt blad med nye historier. Og mest sannsynlig blir du ikke skrevet om i Kamille resten av året.

Flere av de som har gått på kurs hos meg har minst like mange views som Kamille. La oss ta en av dem. Wenche Larsen. Hun har opp mot 90 000 views på Instagram kontoen sin. HVER UKE. 900 av de går daglig inn på bloggen hennes. Nå har ikke jeg tall på hvor mange som oppsøker bedriften etter at de har vært omtalt i et blad som Kamille, men at det er 900 pr dag, det tviler jeg på.

Det morsomste av alt. Wenche Larsen har bare 800 følgere på Instagram. Likevel er det 90 000 i uka, 180 000 pr 14. dag, som ser innleggene hennes. Altså mer enn Kamille og de fleste andre magasinene. Forskjellen er at det slutter ikke etter 14 dager. Så lenge Wenche produserer stoff fortsetter folk å se innleggene hennes og de fortsetter å besøke bedriften hennes.

Men du kan ikke bare slenge ut noen bilder og tenke at det ordner seg. Det har du sikkert prøvd, og det er sikkert grunnen til at du kanskje lurer på om du skal være på Insta.

Sjekk ut alle tipsene jeg har. Kikk på IGTV og linken min i bio hvor det ligger link til Youtube, kurs, coaching tjenester og link til gratiskurs. Og ønsker du en uforpliktende samtale med meg, så ikke nøl med å ta kontakt. Kanskje jeg kan hjelpe din bedrift i gang.

Sjekk også min side med kurs og coachingtjenester:
https://palladinomedia.mykajabi.com/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *